andrejsala.lv
Uz sākumu
Vēlos saņemt jaunumus
 
 
Attīstība Telpu noma Kultūra un Dzīvošana Par mums Karte
KoncepcijaDetālplānojumsVēsture
LV/EN/RU
Vēsture
Andrejsala, Andreja pussala, Andrejosta

 

Paplašinot hidroceltnieku apzināti atstāto vai, iespējams, dabas izveidoto spraugu starp Andreja dambja lejasgalu un salu, 1877. gadā aiz dambja tika izveidota ziemas osta nelieliem kuģiem ar iegrimi līdz astoņām pēdām. 1880.-81. gadā šīs ostas krastus iepretim Andreja dambim nostiprināja. Līdz ar to bija izveidojies noslēgts baseins, kas tika nosaukts Andreja vārdā un kas saglabājies līdz pat mūsdienām. Tagad gan te ziemo tikai jahtas, un arī tad tās tiek izvilktas malā.

 

Andreja baseina krastā, kas ir paralēli Daugavai, saglabājušās sliedes sakrīt ar Veismana būvētā Esplanādes dambja trasi. Šeit gājusi dzelzceļa līnija uz tagad jau aizmirsto Muitas dārzu pēc Daugavmalas sliežu ceļa nojaukšanas.  

Ļoti iespējams, ka projektētāji izmantojuši joprojām pastāvošo senā dambja daļu.Savukārt Daugavas straumei iešķērsu izbūvētais baseina krasts apliecina to, ka šajā vietā Andrejsala pirmoreiz savienota ar cietzemi un formāli pārtapusi par pussalu. Taču par salu to sauks vēl ilgi – un pamatoti, jo vēl 20. gadsimta sākumā to ar krastu savienoja vienīgi šaura zemes strēle. Mūsdienu aprises tā ieguvusi tikai apmēram 1910. gadā.

Andrejsalas izbūve jeb tās piemērošana ostas vajadzībām sākās 1881.-82. gadā, kad tika nostiprināts pret Daugavu vērstais krastu apmēram viena kilometra garumā. Problēmas radīja fakts, ka sala bija daļēji izolēta no cietzemes, jo tas apgrūtināja pievedceļu un komunikāciju būvi. Taču salai bija arī lielas priekšrocības salīdzinājumā ar Pilsētas krastmalu un pat Muitas dārzu — pagaidām brīva krastam piegulošā teritorija un līdz ar to apbūves un tālākās attīstības iespējas.

 
 
 
 

« Atpakaļ   |   Uz augšu   |   Izdrukāt


© SIA „Jaunrīgas attīstības uzņēmums” 2006-2018