andrejsala.lv
Uz sākumu
Vēlos saņemt jaunumus
 
 
Attīstība Telpu noma Kultūra un Dzīvošana Par mums Karte
Pasākumu pārskatsObjektiMuzejiVideo
LV/EN/RU
Kultūra un Dzīvošana
09.12.2009.
Velotriāla skola un skeitparks Andrejsalā

 

Ēkā Andrejsalā, Andrejostas ielā 4a, kas agrāk funkcionējusi kā noliktava (teritorijas plānā izcelta ar sarkanu krāsu), 2009. gada rudenī velotriāla klubs Karters iekārtojis plašu telpu, kur šo īpašo riteņbraukšanas māku instruktora vadībā var apgūt ikviens interesents. Brauktuve ir pieejama arī lietpratējiem, kas vēlas izkopt un pilnveidot savas iemaņas. Līdzās velotriāla nodarbību laukumam zem tā paša jumta izveidots arī Rīgā pirmais ziemas skeitparks.

 

Latvijas vienīgais velotriāla klubs Karters nodarbības rīko jau trešo gadu, taču iepriekš tās notikušas cituviet Rīgā. Galvaspilsētā Kartera skola ir vienīgā, kur iespējams iemācīties ar divriteni pārvarēt dažādus, nereti pat neiedomājamus, šķēršļus. Nodarbības notiek otrdienās (no 18.00 līdz 20.00), trešdienās (18.00–19.30) un ceturtdienās (18.00–20.00) un sestdienās (12.00–21.00), taču iespējams vienoties arī par citu laiku.

 

Nodarbības vada instruktors Kristaps Skudra, Kartera izveidotājs ar vairāk nekā 20 gadu starptautisku pieredzi velotriālā. „Pagājušajā gadā Latvijas Treneru tālākizglītības centrā apmeklēju kursus. Lai gan par velotriālu mācību laikā neko jaunu neuzzināju, ieguvu pamatīgas zināšanas pedagoģijā, psiholoģijā, anatomijā, un tās ir vajadzīgas ikvienam trenerim, lai varētu efektīvi un profesionāli strādāt,” stāsta K. Skudra, kas bērnībā trenējies pie sava tēva, padomju laiku Latvijas izlases mototriāla trenera Ulda Skudras.

 

Ar velotriālu var nodarboties ikviens, kam patīk braukt ar riteni. „Velotriāls palīdz sakārtot domas un veidot noteiktu dzīves uztveri, tāpēc esmu tam pievērsies. Lai arī velotriāls atšķiras no parastās velobraukšanas (piemēram, triāla ritenim nav sēdekļa. – Red.), tajā iegūtās iemaņas palīdz vienmēr, pārvietojoties ar diviem ratiem. Tās noder, piemēram, braucot ar velosipēdu pilsētas intensīvajā satiksmē, kad rodas vajadzība ātri paraut gaisā priekšējo riteni, lai pārvarētu apmali un uzbrauktu uz ietves. Triāla riteņus treniņos izmanto arī Dakāras rallija motobraucēji,” skaidro treneris. „Cik zinu, nekur pasaulē velotriālā nav izstrādātas sertifikācijas sistēmas, bet mēs Kartera skolā esam tādu izveidojuši, un patlaban risinās nodarbības jau trešajā līmenī, taču labprāt uzņemam arī jaunus audzēkņus. Sertifikācijas sistēma motivē trenēties ar pilnu atdevi.”

 

Patlaban labu velotriālistu Latvijā gan netrūkst, atzīst K. Skudra. „Mans lielākais sasniegums bija 2004. gadā, kad ieņēmu ceturto vietu vienā Pasaules čempionāta posmā. Pagaidām varbūt vēl esmu Latvijā labākais, bet nezinu, vai man izdosies saglabāt šīs pozīcijas nākamgad, jo tagad esmu vairāk pievērsies trenēšanai, un Latvijā triālistu ir daudz. Mūsu klubs katru gadu deleģē savus braucējus dalībai starptautiskās sacensībās, taču līdz šim labāk veicies kluba Ugāles filiāles pārstāvjiem (divas pirmās vietas Eiropas kausā 2009. gadā!). Jāstrādā, lai arī rīdziniekiem būtu rezultāti,” ar optimismu nākotnē raugās K. Skudra, piebilstot, ka kluba turpmākajos plānos ietilpst arī sacensību rīkošana kā valsts, tā starptautiskā mērogā. Nav izslēgts, ka sacensības norisināsies kluba mājvietā – Andrejsalā.

 

Velotriālam vispiemērotākie šķēršļi ir tādi, kas atrodami dabā, – stāvi uzkalni, baļķi, dažādas konstrukcijas no betona vai cita materiāla. Kā norāda K. Skudra, Rīgā vislabākā vieta zem klajas debess esot saspridzinātie forti Mangaļsalā, taču ziemā prātīgāk braukt telpās. Šķēršļiem izmantots arī Andrejsalas oriģinālmateriāls, proti, trīsmetrīgie koka plaukti, kas atradās vecajā noliktavā, – tie tikuši izjaukti un pielāgoti trases un skeitparka vajadzībām. Informācija par velotriāla brauktuves un skeitparka darba laiku ir atrodama kluba mājaslapā.

 

 

 

Kontaktinformācija:

Kristaps Skudra, 29454272

 

 

Video no Andrejsalas brauktuves atklāšanas 2009. gada 7. novembrī
 
 
 
 
 
 

« Atpakaļ   |   Uz augšu   |   Izdrukāt


© SIA „Jaunrīgas attīstības uzņēmums” 2006-2017